تاریخ انتشار : دوشنبه 11 دی 1402 - 12:09
کد خبر : 41

نارضایتی شدید شهروندان از کمبود بلیط اتوبوس

ئیس اداره راهداری: کمبود بلیط، نتیجه کمبود اتوبوس به علت صرفه نبودن برای شرکت های تعاونی است

نارضایتی شدید شهروندان از کمبود بلیط اتوبوس

نارضایتی شدید شهروندان از کمبود بلیط اتوبوس

به گزارش دزبین، کاهش چشمگیر بلیط اتوبوس مسیر دزفول به تهران از جمله چالش‌هایی است که اخیرا انتقاد برخی از شهروندان را در پی داشته است. از همین روی رسانه دزپرس از سوی رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان دزفول پیگیر دلایل این موضوع شد. رئیس راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای دزفول در رابطه با

به گزارش دزبین، کاهش چشمگیر بلیط اتوبوس مسیر دزفول به تهران از جمله چالش‌هایی است که اخیرا انتقاد برخی از شهروندان را در پی داشته است. از همین روی رسانه دزپرس از سوی رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان دزفول پیگیر دلایل این موضوع شد.

رئیس راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای دزفول در رابطه با کمبود اتوبوس مسیر دزفول به تهران اظهار کرد: فعالیت اتوبوس‌ها با وجود قیمت نجومی اتوبوس و نیز هزینه‌‌های مصرفی‌شان، صرفه‌ اقتصادی‌ چندانی برای رانندگان ندارد؛ بنابراین کمبود اتوبوس‌ برای تردد برون شهری به دور از انتظار نیست.

محمد مهدی شریف افزود: به دلیل نبود صرفه اقتصادی، اغلب اتوبوس‌ ها به سمت کارخانه‌ های صنعتی و تولیدی رفته‌اند چرا که فعالیت در کارخانه‌ها برای رانندگان آسان‌‌تر و صرفه اقتصادی بیشتری دارد‌.

وی با اشاره به اینکه شرایط رانندگان نیز باید سنجیده شود، بیان داشت: فعالیت برای اتوبوسی که هنگام بازگشت از تهران با کمبود مسافر روبرو می‌‌شود، خالی از زیان نیست، بنابراین به دلیل کاهش مسافر و افزایش هزینه‌ها اغلب رانندگان یا به سمت کار برای کارخانجات و شرکت‌های صنعتی و تولیدی تشویق شده یا اقدام به فراهم کردن اشتغالی جدید با درآمدی بالاتر می‌کنند.

رئیس راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای دزفول افزایش خودروهای شخصی و گرایش کمتر مردم به تردد با وسایل حمل‌ونقل عمومی را علت دیگر این چالش عنوان کرد و گفت: اتوبوس‌ها باید ۱۵ درصد درآمد خود را به کمیسیون و ۵ درصد را نیز به شهرداری پرداخت کنند، با این‌حال افزایش قیمت بلیط‌ها می‌تواند مقداری از هزینه‌های رانندگان را جبران کند‌.

شریف اظهار داشت: چالش کمبود اتوبوس تنها در دزفول احساس نمی‌شود بلکه تمام کشور درگیر این مسئله هستند‌. بنابراین سازمان راهداری و حمل‌و نقل‌جاده‌ای کشور باید برای رفع این مسئله چاره اندیشی کند.

وی با اشاره به افزایش قیمت لوازم‌ یدکی گفت: از طرفی دیگر باید قطعات و تمام لوازم مصرفی اتوبوس‌ها ارزان تر شوند تا شاهد فعالیت راحت و آسان‌تر اتوبوس‌ها باشیم.

رئیس راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای دزفول با بیان اینکه ما در حال حاضر ۲۰ اتوبوس برون شهری فعال داریم که از این تعداد ۶ اتوبوس برای مسیر دزفول به تهران اختصاص دارد گفت: قرار شده تسهیلات بانکی کم‌بهره به‌منظور بازسازی ناوگان اتوبوسی در اختیار رانندگان قرار گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.