تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 بهمن 1402 - 15:19
کد خبر : 416

سه واحد صنعتی در دزفول افتتاح شد

سه واحد صنعتی در دزفول افتتاح شد

فرماندار ویژه دزفول در آیین افتتاح سه واحد صنعتی در شهرک صنعتی شماره ۲‌ دزفول حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی را اولویت همه دستگاه‌های اجرایی دانست و گفت: احیای واحدهای راکد و نیمه فعال دزفول به همت سرمایه گذاران و حمایت ویژه دستگاه‌های متولی شهرستان روند مطلوبی دارد. علیرضا خردمند افزود: ۱۳ واحد صنعتی

فرماندار ویژه دزفول در آیین افتتاح سه واحد صنعتی در شهرک صنعتی شماره ۲‌ دزفول حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی را اولویت همه دستگاه‌های اجرایی دانست و گفت: احیای واحدهای راکد و نیمه فعال دزفول به همت سرمایه گذاران و حمایت ویژه دستگاه‌های متولی شهرستان روند مطلوبی دارد.

علیرضا خردمند افزود: ۱۳ واحد صنعتی راکد و غیرفعال دزفول طی ماه‌های اخیر احیا و به چرخه تولید بازگشت که شرکت امیربهمن شیمی تولید کننده انواع مواد شوینده و بهداشتی یکی از این واحدهای احیا شده صنعتی امروز به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: تعداد اندکی واحد صنعتی تعطیل در دزفول همچنان وجود دارد که گره گشایی از این مجموعه‌ها نیز در دستور کار است.

فرماندار ویژه دزفول با تاکید بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان برای سرمایه گذاری در این شهرستان گفت: هم اکنون شرکت‌های دانش بنیان توانمندی در دزفول مشغول فعالیت و تولید است که بسترسازی برای صادرات بیشتر محصول تولیدی این شرکت‌ها به عنوان اولویت در حال پیگیری است.

وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای استقرار کامل گمرک در دزفول ادامه داد: مستقر شدن کامل گمرک در دزفول موجب جهش در صادرات محصولات تولیدی این شهرستان می‌شود.

سه واحد صنعتی در دزفول افتتاح شد

واحدهای صنعتی دزفول پنج هزار فرصت شغلی ایجاد کرده اند

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول نیز در این آیین گفت: سه واحد صنعتی با اعتبار یک هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال با ایجاد ۱۷۴ فرصت اشتغال جدید مستقیم و ۳۰۰ نفر اشتغال غیرمستقیم امروز به بهره برداری رسید.

محمد غلامی افزود: یکی از واحدهای بهره برداری شده از جمله واحدهای راکد دزفول بود که پس از ۲ سال با سرمایه گذاری بخش خصوصی بار دیگر احیا و به چرخه تولید بازگشت.

وی ادامه داد: ۳۱۶ واحد صنعتی در دزفول وجود دارد که در این واحدهای صنعتی پنج هزار فرصت شغلی مستقیم و بیش از ۱۰ هزاز فرصت شغلی غیرمستقیم ایجاد شده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول اظهار کرد: ۱۳ از ۳۱۶ واحد صنعتی موجود در دزفول، غیرفعال است که فعال سازی دوباره این واحدها در دستور کار قرار دارذ.

 

سه واحد صنعتی در دزفول افتتاح شد

به گزارش ایرنا، شرکت فیدار پرگاس اکسین تولید کننده چسب وکیوم ممبران، شرکت پلی اتیلن نخ دار رضایی واقع در شهرک صنعتی شماره یک و همچنین شرکت امیر بهمن شیمی تولید کننده انواع مواد شوینده واقع در شهرک صنعتی شماره یک دزفول، سه واحد صنعتی است که امروز با حضور مسوولان استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید.

همچنین کلنگ احداث شرکت تولید الکل سوختی نیز با حضور مسوولان شهرستان دزفول به زمین زده شد.

دزفول دارای چهار شهرک صنعتی است که در سفر اخیر رییس جمهوری به خوزستان در اردیبهشت ماه امسال مجوز ایجاد پنجمین شهرک صنعتی دزفول نیز به عنوان یکی از مصوبه‌های سفر به استان صادر شد.

تصویب مرز هوایی از جمله مطالبه‌های چندین ساله مردم دزفول بود که گره کور این مطالبه سرانجام به همت دولت سیزدهم باز شد و این مطالبه دوم خردادماه امسال به تصویب رسید.

همچنین پس از تصویب مرز هوایی دزفول، فرودگاه این شهر ۱۴ آبان ماه امسال با تصویب هیات وزیران به عنوان فرودگاه مجاز برای ورود و خروج کالا و مسافر بین المللی تعیین شد.

سالانه افزون بر سه و نیم میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی در دزفول تولید می‌شود که به علت انجام نشدن صادرات، بخشی از این محصولات مازاد به هدر می‌روند یا خوراک دام می‌شوند.

مقدمات و زیرساخت‌های لازم از جمله برقراری کامل گمرک، ارتقای ترمینال مسافربری و برقراری ترمینال باری برای ایجاد پروازهای بین المللی در این فرودگاه ضروری است که پیگیری‌هایی در این زمینه نیز توسط مسوولان شهرستان در حال انجام است.

رییس گمرک کشور خردادماه امسال نیز از موافقت با راه اندازی اداره مستقل گمرک در شهرستان دزفول خبر داده بود که تحقق کامل این موضوع نیز در راستای تکمیل زیرساخت پروازهای بین المللی این فرودگاه اقدامی ضروری است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.