تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 اسفند 1402 - 22:42
کد خبر : 480

گام بلند دولت سیزدهم برای حل مشکل کم آبی شهرستان دزفول

گام بلند دولت سیزدهم برای حل مشکل کم آبی شهرستان دزفول

حفر پنج حلقه چاه عمیق و برداشت ۲۵۰ لیتر بر ثانیه آب، از جمله اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در راستای حل مشکل تنش و کم آبی دزفول و مناطق تابعه این شهرستان است. به گزارش دزبی، از جمله اقدامات ارزشمند دولت در حوزه آبرسانی به خوزستان، احداث پنح حلقه چاه با عمق ۱۲۰ متر

حفر پنج حلقه چاه عمیق و برداشت ۲۵۰ لیتر بر ثانیه آب، از جمله اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در راستای حل مشکل تنش و کم آبی دزفول و مناطق تابعه این شهرستان است.

به گزارش دزبی، از جمله اقدامات ارزشمند دولت در حوزه آبرسانی به خوزستان، احداث پنح حلقه چاه با عمق ۱۲۰ متر در مجاورت رودخانه دز بود که با بهره‌برداری از این پنج حلقه چاه عمیق در مجموع ۲۵۰ لیتر بر ثانیه آب برداشت و مشکل تامین آب شرب در دزفول و شهرها و روستاهای تابعه به طور قابل ملاحظه‌ای بهبود یافت.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به اجرای طرح‌های میان‌مدت آبرسانی به دزفول در راستای افق طرح جامع آبرسانی این شهرستان، گفت: دراین راستا، ۲۱ کیلومتر خط لوله انتقال اجرا و پنج حلقه چاه نیز حفر، تجهیز و حدود چهار هزار متر مکعب مخزن اجرا شده است.

عباس صدریان‌فر افزود: ظرفیت تولید آب دزفول با اجرای این طرح و حفر چاه‌ها حدود ۲۱ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه روز افزایش یافت که مشکل آب حدود ۷۴ هزار نفر از جمعیت این شهرستان را رفع می‌کند.

به گفته مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان، برای حفر و تجهیز این چاه‌ها، افزون بر هزار و ۵۶۰ میلیون ریال هزینه شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 24 در انتظار بررسی : 24 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.